9 Ekim 2018 Salı

BİR GÜNDE SİMİ



BİR GÜNDE SİMİ





Merhaba,

Uzun zamandır görmek istediğim Simi'ye sonunda gittim ve size de bol fotoğraflı bir yazı yazdım.

SİMİ'YE ULAŞIM

Öncelikle Simi Yunanistan'a bağlı bir ada olduğu için geçerli süresi olan pasaportunuz ve vizeniz olmalı.

Simi'ye sezon boyunca Yeşil Marmaris firmasının Bodrum'dan seferleri vardı. Marmaristen de eklenince hemen yakaladım bu fırsatı.  (http://www.yesilmarmarislines.com/tr/ ) 
Eğer başka bir adadaysanız http://www.12ne.gr/el/ Dodekanisos firmasıyla da bu adaya ulaşabilirsiniz.


Marmaris-Simi arası 1.5 saat sürüyor ve yol çok keyifli. Sağımızda Marmaris'in köylerini izleyerek Simi'ye vardık.

SİMİ'DE NELER YAPTIM

Gemi limana yanaşırken ilk anda bütün adayı görebiliyorsunuz zaten. U şeklinde ve etrafında renkli renkli küçük evlerden oluşuyor. 



Diğer Yunan adalarındaki mavi beyaz tonlar burda yerini pastel tonlara bırakmış.

Önce saat kulesinin arkasındaki polis kontrolünden giriş işlemlerimizi yaptık.




 Ada çok küçük olduğu için ben biraz daha uzağa gitmeyi tercih ettim ve frappemi alıp yola koyuldum.






 45 dakika virajlı bir yoldan sonra Moni Taksiharki Kilisesi'ne geldik. Burası Ortodoksların en önemli kiliselerinden biriymiş.





 Manastır içindeki baş melek Aziz Mikhail'in ikonasına yüz süren Hristiyanlar hacı oluyolarmış.



 Şu an restorasyonda olmasına rağmen ayinler devam ediyordu.


                                                                 (Şu anki hali)


 Rivayete göre de dilek dileyip adak adarsak dileğimiz kabul oluyormuş. Ben de mumumu yaktım ve diledim. Eğer gerçekleşirse 1 yıl içinde tekrar kiliseye gelip adağımı gerçekleştirmem gerekecek. Olsun da gider yaparım :)



Burada gezme faslı bitince Simi'ye geri döndüm ve ara sokakları gezmeye başladım. O kadar dik merdivenler var ki bir yerden sonra insan pes ediyor.




Ben ekimde gitmiş olmama rağmen hava temmuz gibiydi. Denize girsem girilirmiş ama zaman azdı tabi.

Sonrasında yemek için Taberna'ya oturduk. Yunan adasına gelip kalamar yemeden gitmek olmazdı tabi.



Pek bir fark yok ama olsun işte :)

Simi'yi bir kez görün yeter deseler de bence o evlere bakıp kahve içmek için bile bir kere daha gidilir.


 Hatta bir kaç haftaya yine gidebilirim bana yetmedi burası. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder