24 Haziran 2018 Pazar

İKİ GÜNDE RODOS

Herkese merhaba,

Bol fotoğraflı bir yazıyla karşınızdayım. Madde madde ilerlemek daha sağlıklı olacak. O yüzden hemen başlıyorum.

RODOS'A GİTMEK İÇİN GEREKENLER

- PASAPORT : Yunanistan'a gitmek için öncelikle edineceğiniz ilk madde bu. Eğer yeşil ya da gri pasaport hakkınız yoksa bordo pasaporta başvuruyorsunuz. Ücretlerini aşağıya bırakıyorum. Ben hem bir seferde halletmek hem de daha uyguna denk geldiği için 10 yıllık aldım.

Pasaport cüzdan bedeli    :108.00 TL.
(6) sayılı tarifede belirtilen yeni harç bedelleri;
6 Aya kadar                :     137.40 TL.
1 Yıl için                     :     200.80 TL.
2 Yıl için                     :    327.80 TL.
3 Yıl için                      :    465.50 TL.
3 Yıldan fazla süreli    :    656.00 TL.

-VİZE : Bu maddede iki seçenek sunucam size. Öncellikle çok fazla yurt dışına çıkışınız varsa, işiniz var ve sigortanız 90 günü doldurduysa, zamanınız da varsa  shengen vizesine başvurabilirsiniz. Fazla evrak ve fazla zaman isteyen bir süreç bu. Şu sıralar da Yunanistan için başvuran birçok insana 1 aydan fazla vermediklerini görünce ben hiç uğraşmak istemedim. Yine de sizin için aşağıya bir link bıraktım. Buradan bakabilirsiniz.

İkinci seçenekte ise size KAPI VİZE'den bahsedeceğim.  Kapı vize ile Rodos'ta 7 gün kalabilirsiniz. Size tek giriş verecektir. Yapmanız gereken bir kaç tane evrakla seyahat tarihinizden 7 iş günü önce kapı vizeye başvurmak olacak. Kapı vize ücreti €60. Çok fazla evrak toplamadan bir kaç günlük seyahatimiz için en uygunu buydu. Kapı vize için sorularınız olursa bana instagramdan yazabilirsiniz.

RODOS'A ULAŞIM

Rodos'a Marmaris'ten Bodrum'dan ve Fethiye'den hızlı katamaranlarla ulaşabilirsiniz. En yakını ise 1 saat ile Marmaris'ten. Günlük ve farklı gün gidiş-dönüş olmak üzere ücretleri değişiyor. http://www.yesilmarmarislines.com/tr/ 'den tüm detaylara ulaşabilirsiniz. Biz haftanın dört günü olan akşam feribotuyla geçip diğer gün akşam döndük. Onun dışında her gün sabah Rodos'a geçiş var.

RODOS'A GEÇİŞTE YAPMANIZ GEREKENLER

Pasaportunuz ve biletinizle seyahat saatinizden 1 saat önce limanda bulunmanız gerekli.

Öncelikle Yeşil Marmaris ofisine uğrayıp buradan gemiye geçiş kartınızı almalısınız. Yurt dışı çıkış harcını da check in esnasında buradan alabilirsiniz. Hemen ardından polis kontrolüne geçiyorsunuz.

Gemide koltuk sırası yok. Ama benim tavsiyem arkada ve yolculuğun yönüne doğru oturmanız.

RODOS'TA NELER YAPTIK?

Rodos'a vardığımızda kapı vize ve gümrük işlerimizi halledip kahve ve tatlı molası vermek için  Ronda'ya geldik.

Limandan çıktığınızda surlarla paralel sahil yolundan sağa doğru ilerlerseniz on dakikalık yürüme mesafesinde. Burası hem plaj hem de restaurant. Dizaynı harika, her şey çok bol.

Rodos'ta kahve biraz farklı. Frappeleri meşhur ama bizimkiyle pek aynı değil. Ben çok sevdim.

Güneşi batırdıktan sonra otelimize geçtik. Otel seçerken mutlaka seçeneklerden filtre seçin. Merkezde kalmak istiyorsanız Rodos'u seçin ve devam edin. Bizim kaldığımız otel; Saint Artemios.

Hem mevkisi her yere çok yakındı hem dizaynına bayıldık, evimizde gibiydik burda, aynı zamanda da çok huzurluydu. Odaları da çok mistik ve çok temizdi.

8 odası olduğu için mutlaka önceden rezervasyonunuzu yaptırmalısınız.

Sitesini buraya bırakıyorum. Bir de tam bir fotoğraf cenneti, her yerden ayrı kareler çıkıyor. Onları da bırakıyorum :)

Rodos'ta merkezdeyseniz eğer her yer birbirine çok yakın, yürüyerek ulaşabiliyorsunuz gideceğiniz yere. Etrafta karşınıza camiler, çeşmeler ve müzeler çıkıyor.

Tek sorun labirent gibi oluşu. Rodos'ta yaşayanlar da kabul ediyor ben turist olduğumdan öyle gelmedi yani :D
Odamıza yerleşip hazırlandıktan sonra Koukos'a geçiyoruz.

Herkesin suratında gülücükler, fonda huzurlu yunanca müzikler.. Biz rakı meze yapmak istedik ve tercihimizi sarımsaklı ekmekten, doldurulmuş patlıcandan ve kalamardan yana kullandık. Tabi rakı da Uzo burda. Daha yumuşak içimli bizim rakıdan. Bir de Saganaki yedik ki o da baklava yufkasıyla kaplı peynir üstünde de bal ve çörek otu var. Kulağa karışık gelse de tadı harikaydı.

Burda herkes birbirini düşünüyor. Türk olduğumuzu öğrendiklerinde hemen domuz eti olan yemekleri belirtme ihtiyacı duyuyorlar. Bizimkiler gibi yemeği bırakıp gitmiyorlar yani.

Yemeklerimizi yedikten sonra otelimizin yakınındaki Macao Bar'a geçiyoruz. Müzikler popüler, çok dolu ama harika bir uyum var. Herkes kendi halinde, kimse kimseye ne yapıyor diye bakmıyor bile. Geceyi burada bitiriyoruz ve otelimize geçiyoruz.

Diğer gün uyanıp  hazırlanıp Elli Beach'e gidiyoruz.

Deniz pırıl pırıl, etrafta masaj yapmak için dolaşan insanlar var ve şezlonglar denize değil de güneşe dönük.Çok zaman harcamak istemeyip biraz yüzüp ayrılıyoruz buradan. Kalan zaman Old Town'ı gezmekle geçiyor. Burası tarih meraklıları için resmen.

Şövalyeler Caddesinde fotoğraf çektirmeden, merdivenlere oturup dondurmanızı yemeden buradan ayrılmayın.

Öğle yemeği için çok sevimli bir yere oturuyoruz. Adı Mastixa , galiba böyle :)

Burda musakka meşhur. Bizimkiyle pek benzer yanı yok ama. Kıymalı ,peynirli, patatesli fırında makaramsı bir yemek. Yanına da peynirli patates söyledik.

Açıkcası yemek konusunda zorlandım. Oraya gidip sadece meze yiyip dönebilirim bundan sonra.

Yemeği de hallettikten sonra biz alışveriş yapmak istediğimiz için bir iki sokak ötesindeki Yeni Şehir'e geçiyoruz, kahvemizi alıp mağaza geziyoruz.

17:00'da feribotumuz olduğu için 16'da limana geçiyoruz. Gümrükten geçtikten sonra da Rodos'a veda ediyoruz. Ben insanlarını, mezelerini, sokaklarında kaybolmayı çok sevdim. En iyi yanı da Marmaris'ten 1 saat sonra Yunanistan da olmanız. Eğer aklınıza seferler ya da vize ile takılan bir şey olursa buradayım. Bir sonraki postta görüşmek üzere.