24 Şubat 2018 Cumartesi

LİSE ÖĞRENCİLERİNE TAVSİYELER






Geçen aylarda instagramda anket yapmıştım, üniversitelilere mi liselilere mi tavsiye yazayım diye. Üniversitelilere yazmıştım, o burda ;
https://gamzeozzdemir.blogspot.com.tr/2017/12/universiteye-yeni-baslayanlara.html

Sıra liseli arkadaşlarımda :)

1) HEDEF BELİRLEYİN

İlerde kendinizi nerede ve nasıl görmek istiyorsunuz bu o kadar önemli ki. Eğer karar vermezseniz savrulur ve ilerde pişmanlık yaşarsınız. Hangi derslere ilgisi olduğunu çoğu öğrenci zaten biliyordur. Bunlar üzerine yoğunlaşın ve araştırmanızı yapın. Türkçe matematik ağırlıklıysanız hukuk, psikoloji, sınıf öğretmenliği gibi meslekleri araştırın. Fen ağırlıklıysanız tıp, mühendislik, fizyoterapi vb meslekleri iyi kötü taraflarıyla değerlendirin. İnanın ulaşmayı hedeflediğiniz bir yol olunca özgüveniniz artacak.

2) SADECE BÖLÜM DEĞİL ÜNİVERSİTENİZİ DE BELİRLEYİN

Birçok öğrenci sadece adı uğruna kötü tercihler yaparak üniversiteye gidiyor. Doğru tercih için dikkat etmeniz gerekenler;
- Özel üniversite ise ve siz burslu kazanmayı planlıyorsanız mutlaka bir dersten kaldığınızda bursunuzun kesilip kesilmemesini araştırın.
- Kampüs çok önemli ! Tek bir binadan oluşan üniversitede okumak inanın can sıkıcı olacaktır. Kampüs hayatı gerçekten çok eğlenceli. Bilmeyenleriniz vardır belki ben Hacettepe mezunuyum. Ve Hacettepe harika bir kampüs. Zaten öğrenci kasabası diye geçiyor. Her yerin sadece öğrenciyle dolu olması harika. Tercih edeceğiniz üniversitede mutlaka tek kampüs mi ayrı ayrı mı dikkat edin.
- Şehir tercihi
İyi bir üniversite için kötü bir şehirde okumayı kim ister ki. Her şey sadece dersten ibaret olacaksa çok şey kaybedeceksiniz demektir. Benim önerim mutlaka büyük şehirlerde okumanız. Hem iş hayatı için de sonrasında önünüze güzel imkanlar çıkacaktır.
- Aile
Belki ailenizden ayrılmak istemeyebilirsiniz. Yine de yeni bir hayata tek başınıza başlayacak oluşunuz inanın sizi o kadar değiştirecek ki. Bence ailenizden uzak okumalısınız ki çocuk evresinden çıkabilin. En basitinden bile artık doğrularınızı yanlışlarınızı kendiniz koyacaksınız ya da size gönderilen parayla idare etmeyi öğreneceksiniz.

3) SINIFINIZI O YILIN DERSLERİNE HAKİM OLARAK BİTİRİN

Belki şu an nasıl olsa sınava daha çok var diye düşünüp bu söylediğim size yorucu geliyordur. Ama o seneyi ne kadar tamamlamış bitirirseniz son seneki yükünüz azalacak. Mesela genelde 11. sınıf konuları zor , önemlidir. Siz 11. sınıf derslerini ne kadar anlamış 12ye geçerseniz 12. sınıfta o kadar yükünüz azalır.

4) TEST ÇÖZMEYE ALIŞIN

Belki ilk sene alışma, dersleri kavrama olarak geçecektir. Ama mutlaka lise 2'den itibaren test kitapları edinin. Konu çalışmalarını tamamlayınca mutlaka testle destekleyin. Yapamadığınız soruları öğrenmemezlik etmeyin. Ben dershanede tenefüslerde hocaların peşinden koştururdum. Bir defter tutun kendinize yapamadığınız soruları ve çözümlerini yazın, arada göz gezdirin. Son seneye bırakarak kendinizi zorlamayın.

5) OLMAZSA HAYATINIZIN SONU DEĞİL

Benim zamanımda ygs- lys vardı tabi şimdi kalktı sanırım. Yine de sonuç aynı, yaşadığımı anlatayım. Geleceğinizi 2.5 saate sığdıran bir sınavda ne olacağı ne yaşayacağınızı önceden kestiremiyorsunuz.  Ygs sırasında heyecandan hiç beklemediğim bir sonuçla karşılaştım. Hatta sınavda duramadım neredeyse yarım saat önce çıktım sonuç 125 bin geldi. Ama hiç beklemiyorum, öğretmenlerim ailem şoktayız. Çünkü gerçekten çalışkandım, netlerim iyiydi, dershanede hep 1. olmak için çabalardım. Yine de dedim ki sonu değil hayatın. Sen yine lys 'ye hazırlan, olmazsa seneye kalırsın hem hazırlık olur. Lys için de hiç hızımı kesmeden hazırlandım. Ve tam 100 bin öne çektim, 25 binle yerleştim. Kısacası sonunda kendinizi mahvedeceğiniz , gözyaşlarınıza değecek bir şey yok. Her şeyden önemlisi sizsiniz, unutmayın.

6) ARKADAŞLIK SEÇİMİ

Bence en güzel arkadaşlıklar lisede kurulanlar. Bir de doğup büyüdüğünüz yerde liseyi okuyorsanız kuracağınız arkadaşlıklar daha da kıymetli. İnanın üniversitede herkes kendi derdinde ve çıkarında olacak. Siz üniversiteyi bitirip de evinize döndüğünüzde hal hatır sorduğunuz insanlar bir elin parmaklarını geçmeyecek. O yüzden lisede ne kadar gerçek dostluk kurarsanız sizin için o kadar iyi.

Aklınıza takılan, üniversitemle ilgili sormak istediğiniz sorular olursa dm'den iletişime geçebilirsiniz. Sonraki postta görüşürüz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder