26 Ocak 2018 Cuma

SPOR YAPARKEN BESLENME RUTİNİM




Beni instagramdan takip ediyorsanız eğer bir süredir spor yaptığımı görmüşsünüzdür. Beslenme düzenim hakkında da birçok mesaj alınca post yazmak istedim. Öncelikle hepimizin vücut yağ-kas oranı, kilosu, boyu farklıdır. Buna dikkat ederek benim paylaşımlarımdan çıkarım yapmanız daha doğru olacaktır. Güncel kilom 52, boyum 1.62 benim. Ve şu an spor yapmamdaki amacım vücumdaki kas oranını arttırmak, daha şekilli bir vücuda sahip olmak. Yaptığım egzersizlerde buna yönelik haliyle. Eğer siz kilo vermek istiyorsanız daha çok kardiyo yapmalı, beslenmenizde karbonhidrata daha az yer vermelisiniz.

Benim beslenme rutinime göz atarsak bir günüm şöyle geçiyor;

KAHVALTI :

Daha öneceki Tek Öğünle Nasıl Kilo Verdim ( https://gamzeozzdemir.blogspot.com.tr/2017/01/nasil-kilo-verdim.html ) yazımı okuduysanız kahvaltı yerine kahve içtiğimi biliyorsunuzdur. Spor yaparken ise kahvaltıyı atlamamaya çalışıyorum. Kahvaltım ise müsli. Sütümü tok tutması için yağlı tercih
ediyorum.



ÖĞLEN :

Spor yapmadan önce mutlaka iki öğün geçirmek adına öğle yemeğimi yapıp gidiyorum. Ve enerjimi kaybetmemek için ben hem protein hem karbonhidrat alıyorum bu öğünde. Seçeneklerim;

- Nohut yemeği ve bulgur pilavı

- Ispanak ve kepekli makarna

- Çok fazla acıkmadıysam da bu öğünde kahvaltıyı telafi etmek için yumurta, peynir ve kepekli galeta üçlümü bu öğünde yiyorum.

Ölçü vermiyorum çünkü bu kısıtlamalar kendinizin alacağı kararlar olacak.

ARA ÖĞÜN:

Spordan önce genelde ;
- muz
- incir,ceviz
- türk kahvesi
- yeşil çay, galeta
- protein bar seçeneklerinden birini tüketiyorum

AKŞAM:

Spor yaptıktan sonra ilk yarım saat içinde mutlaka süt içiyorum. Yağ yakımını arttırmak için faydalıymış. Hatta son zamanlarda sıklıkla görür olduğumuz protein değeri fazla olan sütlerden tercih
ediyorum.

protein yüksek sütler ile ilgili görsel sonucu


Bir saat sonrasında da yemeğimde protein ağırlıklı beslenmeye dikkat ediyorum.

- Tavuk ızgara, yoğurt
- Köfte ,salata
-Balık ızgara gibi.

Ekran Resmi 2015-01-23 21.49.03

Dikkat etmeniz gereken vücudumuz %30 spor, %70 beslenmeden kaynaklanıyor. Bu yüzden ne kadar spor yaparsanız yapın beslenmenize gerekli önemi vermezseniz yaptığınız spor boşa gidecektir.

Günde en az 2lt su içmeyi ihmal etmeyin.

Fast food yiyecekelrden, şekerden ve undan uzak durun. 10 dakikalık mutluluklar ileride üzülmenize sebep olacak unutmayın.


Aklınıza bir şey takılırsa bana yorum olarak yazabilirsiniz . Bir sonraki postta görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder