29 Aralık 2017 Cuma

ÜNİVERSİTEYE YENİ BAŞLAYANLARA




Merhaba ♥️
Bu yazida kendi deneyimlerimden yola cikarak kendimce size bir kac tavsiyede bulunmak istedim. Her zamanki gibi de maddeledim buyrun ;

1) Herkesi taniyin ama herkesle samimi olmayin !

Ben universiteye ilk basladigim zamanlarda bana genellikle “ ilk sene yakin olduklarinla oyle kalmiyorsun” deniliyordu ben de pek onemsemiyordum. Ta ki universite bitip de şöyle geri donup baktigimda goruyorum ki yolda gorsem selam vermeyecegim insanlar artik. O yuzden siz de hayatiniza alacaginiz insanlara cok dikkat edin. Hatta az ama öz insanlar olsun en basindan hayatinizda.

2) Üstten ders alin !

Ben universiteyi 3,5 yilda bitirdim ve hayatimin en dogru kararlarindan biri diyebilirim. Simdiki aklim olsa 3 yilda tamamlardim. Bunu ister donem icinde krediniz yettigi kadar fazla ders alarak yapin ister yaz okullarinda. Ben hicbir zaman universite hayati bitmesincilerden olamadim. Aksine universite bitse de oturmus bi duzene kavusabilsem diye baktim hep.

3) Staj yapin !

Bölümünüzle ilgili deneyim kazanmanin en iyi yolu erkenden is hayatina atilmak. Boylece universite bitince sudan cikmis baliga donmemis olursunuz. Çünkü özel sektör istiyorsaniz sizin hangi üniversiteden kaç notla mezun oldugunuzdan cok deneyiminiz var mi yok mu ona bakacaklar.

4) Kpss’ye çalisin !

Devlet istiyorsaniz okul doneminde mutlaka hazirlanin. Devlet size okurken calisma firsati da veriyor,  bunun icin çift yillari takip edin. Alan bölümü dusunuyorsaniz mutlaka 3. Siniftan calismalara baslayin. Sinavlara girip kendinizi deneyin ve heyecaninizi yenin.

5) Asik olun da acisinin geçecegini unutmayin !

Belki su an okurken zormus gibi geliyor. Hatta benim yazdiklarimdan kendilerini anlattigimi soyleyen takipcilerimle bu konuda dertlesiyoruz, hep diyorum geçiyor :) . O an bitmez bi daha kimse bana onun beni biraktigi andaki nefessizligimi yasatamaz diyorsunuz ama bir kaç yil sonra gulumseten anilar olarak kaliyor. Eski yazilarimda aliskanliklardan kurtulmanin yolunu yazmistim, bi okuyun, deneyin :)

6) Dil !

Devlette çalismak istiyor ve ben ingilizce filan yapamam diyorsaniz zaten gerek yok. Bi de kurum yds istemiyor ya da siz merkezi istiyorsaniz hepten bosverin. Ama özel sektor ya da mesleginizin gerekliligi varsa kacinilmaz oluyor. Mutlaka bir kursa yazilin. Yaz aylarinda bos durmaktansa turizmde calisin, pekistirma yapin. Firsatiniz varsa yurt disina dil okuluna gidin. Bunu ilk senelerde yapmaniz cok daha isinize yarar. Son senelere gelip is telasina duserken en azindan elinizde bulundurmus olursunuz.

7) Topluluklara katilin !

Hayatinizin cogu doneminde karsilasamayacaginiz kadar firsat universitede var. Illa bir tanesi size uyar. Ben mesela izcilik klubundeydim ve universite yillarimin en eglenceli anlariydi.Hem cok guzel arkadaslar edindim hem su an dönüp bakiyorum o kadar anlatacagim ani biriktirmisim ki. Siz de yilin ilk baslarinda degerlendirin bu firsatlari, sonradan katilmak belki biraz sizi zorlayabilir.

8) Çok gezin !

En buyuk pismanliklarimdan biri. Firsatiniz varken etkinlikleri kacirmayin, üsenmeyin. Ilerde belki de surekli calisiyor olcaksiniz, sizinle gezecek cevreniz olmayacak, bunlari dusunun.

9) Not tutun !

Butun universite hayatim boyunca o kadar guzel notlar tutup kimseye muhtac kalmadim ki gurur duyuyorum kendimle :) Bu benim hem dersi derste dinlememe hem kendi yazilarim oldugu icin gonul rahatligiyla calismama hem de sinav zamani telaslanmamama vesile oldu. Hicbi zaman final haftalarinda sabahlamadim. Zaten calismis oluyordum cunku notlarima. Çok mu inekçe gozuktum  :d Aslinda ben gunde iki saat tam calisip kalan saatlerde kendime zaman ayiran tiplerdenim.
Bir de eger universitede kalmak istiyorsaniz hocalarinizla iliskilerinizde cok onemli. Derse ilginiz tuttugunuz notlar sizin akillarinda kalmaniza yardimci olacaktir.

10) Son ;

Hani hep bir algi var ya universite yillari gibisi yok diye. Siz kendinize bunu empoze etmeyin. Onunuzdeki her yil bambaska surprizlerle karsiniza cikacak. Kendi ayaklarinizin ustunde durdugunuz, daha da olgunlastiginiz belki evlilik hayalleri kuracaginiz zamanlar daha guzeldir. O yillarin tadini cikarin ama kisaca bitince uzulmeyin.
Sizi seviyorum, konusmak isterseniz yazin bana dm’den, gorusuruz bir sonraki postta .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder